מנכ"ל דניה סיבוס: קריסת החניון כנראה כתוצאה מכשל הנדסי

    דובר ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל, רועי ויינשטיין: "אני הפועל השקוף. אני יושב שם בקבינה. הקבלנים לא שם, הם לא קיימים. אנחנו בלחץ מטורף, עובדים 15 שעות ביממה. אין מנהל עבודה כשאני מגיע בבוקר, ואני לא מקבל תדריך. אנחנו מפוטרים ומוחלפים כל הזמן
    איתי גדסי No Comments on מנכ"ל דניה סיבוס: קריסת החניון כנראה כתוצאה מכשל הנדסי

    בדיון חירום שכינסה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אשר עסק באסון קריסת החניון בתל אביב, אמר יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו): "חברי הוועדה ראו את הנולד כבר מזמן"

    דובר ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל, רועי ויינשטיין: "אני הפועל השקוף. אני יושב שם בקבינה. הקבלנים לא שם, הם לא קיימים. אנחנו בלחץ מטורף, עובדים 15 שעות ביממה. אין מנהל עבודה כשאני מגיע בבוקר, ואני לא מקבל תדריך. אנחנו מפוטרים ומוחלפים כל הזמן
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון חירום שכינסה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אשר עסק באסון קריסת החניון בתל אביב, אמר יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו): "חברי הוועדה ראו את הנולד כבר מזמן; התרענו על רשלנות ענקית באתרי הבניה וחוסר ההיערכות ותיאום בין משרדי הממשלה.

    "ראינו איך האסונות האלה לא נמנעו, למרות שבחלקם הגדול היו יכולים להימנע. הרצון לחסוך בעלויות ולסיים את הבניה במהירות גורם לזלזול ולאסונות. יש משטר הפחדה שיטתי ומבהיל כלפי עובד שמעז להתלונן. המלצות ועדת זיילר ודו"ח אדם כלל לא ממומשות, על אף שאומצו על ידי הממשלה".

    אלאלוף הודיע כי הוא מתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית ולא הסכים לדרישת ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) להצביע על הקמתה. עוד הודיע כי דיון המשך יתקיים בנושא ב-29.9, וכי הוא מקווה שעד אז תסיר המשטרה את צו איסור הפרסום.

    מנכ"ל חברת דניה סיבוס, רונן גינזבורג, הופיע בדיון ואמר: "שלושה ימים אנחנו לא עוצמים עין ועוזרים בכל מה שניתן, כדי לנסות ולהציל אנשים שקבורים מתחת להריסות. כל האירוע הזה קשה לי מאוד. דניה סיבוס תעשה הכל כדי לשתף פעולה עם גורמי החקירה כדי להגיע לחקר האמת. המקרה לא קשור כל כך לבטיחות בעבודה. כפי הנראה, יש כאן כשל הנדסי".

    גינזבורג הדגיש כי את הפרויקט ניהל מהנדס, ולא אדריכל. "דניה סיבוס חרטה על דגלה את תחום הבטיחות. בחברת דניה סיבוס יש 12 ממוני בטיחות, אין לזה אח ורע. בכל אתר יש מנהל עבודה מוסמך ויש הקפדה יתרה בנושא הבטיחות".

    גינזבורג התייחס לשאלת ח"כ אלאלוף לגבי האירוע שהתרחש באתר בניה של החברה בחניון בעיר חולון, בו נפלה קורה, ואמר כי לא החברה לא דיווחה לרשויות על האירוע "כי אין חובה כזאת. אבל האירוע לא הוסתר".

    לשאלת ח"כ טאלב אבו עראר (הרשימה המשותפת), השיב גינזבורג כי המנופאי מבת ים שהתריע על ליקויים וסירב להפעיל מנוף לא פוטר: "ניתן היה להמשיך ולעבוד על המנוף בסוג התקלות שאותר. המנופאי שוחרר בלי קשר למקרה הזה".

    דובר ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל, רועי ויינשטיין: "אני הפועל השקוף. אני יושב שם בקבינה. הקבלנים לא שם, הם לא קיימים. אנחנו בלחץ מטורף, עובדים 15 שעות ביממה. אין מנהל עבודה כשאני מגיע בבוקר, ואני לא מקבל תדריך. אנחנו מפוטרים ומוחלפים כל הזמן. אני עושה מה שאני רוצה. כל עוד המנוף עובד, לאף אחד לא איכפת מה קורה שם. על איזה חקירה אתם מדברים? על איזה ועדות?

    אפשר בבקשה קודם כל לקבל שבשבת רוח כדי שאדע האם אני רשאי לעלות על המנוף ברוח חזקה? אפשר גובל עומס שאדע האם אני מסכן את גן הילדים שאני עובד מעליו? מנהלי העבודה שלי מדברים רוסית ותורכית, ומעבידים אותנו בפרך. כי אנחנו המוצר הכי זול. חבר סיפר לי שפנה היום למשרד הכלכלה שמישהו זייף את רשיון העבודה שלו ועובד בשמו על מנוף, ואמרו לו תפנה למשטרה".

    מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, אליעזר יבלון, התחייב שתוך חודשיים תוגש הצעת חוק ממשלתית להחמרת האכיפה והענישה בענף הבניה, ובין היתר ייבחן גם שימוש ברחפנים לצורך פיקוח. "האירוע הזה הוא שבירת כל הכלים", אמר.



    0 תגובות